Zručnosti pre úspech
Kritéria hodnotenia
Súťažné tímy sú odbornou porotou hodnotené podľa nasledovných kritérií:
Dištančné kolo - projekt
1. Predstavenie projektu | 50 %
Mali by ste stručne a zrozumiteľne vysvetliť v čom váš projekt spočíva (na čo by mal hlavne slúžiť), pre akú cieľovú skupinu je určený a v čom je unikátny.
Porota sa zameria na samotný projekt, jeho vlastnosti, podnikateľský potenciál, užitočnosť, jedinečnosť.
2. Konkrétne využitie osobných zručností, vedomostí a poznatkov | 40 %
Mali by ste dbať na to, aby ste prezentovali aj to, ako ste k prvotnému nápadu dospeli. Čo vás viedlo k jeho vypracovaniu a prečo si myslíte, že má šancu byť váš projekt v budúcnosti úspešný? Pracovali ste na ňom sami, radili ste sa odborníkmi? Robili ste relevantný prieskum?
Odborná porota bude posudzovať aj to, ako ste k vášmu finálnemu riešeniu v projekte dospeli, čo vás viedlo k vymysleniu práve tohto nápadu?
3. Grafická úprava a forma | 10 %
V práci bude hodnotená grafická úprava, forma, štýl, jasnosť a zrozumiteľnosť vo vyjadrovaní svojich myšlienok.
Pri príprave projektu si skúste odpovedať na tieto otázky:
- Prečo ste sa rozhodli pracovať práve na tejto téme/riešiť práve tento problém?
- Rieši váš projekt nejaký konkrétny problém?
- Aký je váš potenciálny trh? V akom odvetví je? Akú veľký podiel trhu prezentuje? Kto sú vaši zákazníci?
- Môže byť váš projekt, ak by ste s ním začali podnikať, ziskový? Komu by ste ho predávali, kto sú vaši potenciálny zákazníci?
- Kto stojí za spoločnosťou/nápadom? Povedzte niečo o sebe a svojich úspechoch. Ak máte okolo seba tím alebo silných poradcov, kto sú a v čom je ich prínos.
- Kto sú vaši konkurenti? Úspešná konkurencia môže byť výhodou - potvrdzuje, že váš biznis model a/alebo koncept funguje.
- Aká je vaša konkurenčná výhoda? Povedzte, v čom je váš nápad iný a prečo máte pred konkurenciou výhodu/náskok. Lepšie distribučné kanály? Kľúčoví partneri? Originálna technológia?
Národné finále
1. Prezentácia projektu (zamerania, riešenia, podstaty) | 65 %
Prezentácia súťažného tímu a obhajoba projektu pred odbornou porotou by nemala byť len stručným predstavením nápadu. Členov poroty bude zaujímať aj opis funkcií, príp. prínos projektu pre jeho cieľovú skupinu, jeho funkčnosť a užitočnosť, ale aj osobný názor členov súťažného tímu ako autorov projektu a ich postoj k danému riešeniu. Má projekt a jeho riešenie potenciál stať sa úspešným podnikateľským nápadom (je možné začať ho ponúkať na predaj), ako by bol nastavený marketing a samotná propagácia produktu?
Súťažný tím by mal vedieť obhájiť svoj nápad a vecne argumentovať, prečo a ako dospel k tomuto nápadu.
2. Presvedčenie publika o osobných kvalitách | 25 %
Pri obhajobe práce porota zohľadní schopnosť súťažného tímu pohotovo reagovať na položené otázky, komunikáciu s poslucháčmi, argumentačné a presvedčovanie schopnosti, schopnosť presadiť svoj názor a súčasne rešpektovať názory iných ľudí. Tiež schopnosť empatie a využitia svojej intuície, dodržania stanoveného časového limitu.
3. Vystupovanie, imidž, prezentačné prostriedky | 10 %
Hodnotený bude aj spôsob komunikácie, spracovanie PowerPointovej prezentácie, ústny prejav a príp. využitie iných podporných prostriedkov pri prezentovaní.